Pagini

joi, 15 octombrie 2020

Coca Cola + Ericsson = Coca Cola Ericsson

Campania Coca Cola initiata in anul 2000 avea ca scop incurajarea comunicarii prin telefonie mobila, cresterea popularitatii Coca Cola in segmentul telefoniei mobile si a folosintei acesteia cat si incurajarea consumului de bauturi produse de acestia, in mod evident. Cum intrai in posesia acestui telefon? Toate detaliile cat si mai multe poze cu acest device in cele ce urmeaza. 

Ericsson A1018s a aparut in anul 1999 si desi, alaturi de Nokia 5110 a fost un best seller pentru compania mama, Coca Cola a decis sa il impinga si mai mult catre consumatorii Britanici, prin oferirea sa intr-o campanie la care operatorul One2One se alaturase printr-un sim Pay-as-you-go care venea in pachet. 
Asadar, ca sa intrii in posesia telefonului, aveai nevoie sa completezi un formular si sa il trimiti la Coca Cola alaturi de 60 de deschizatoare de cutii Coca Cola sau tokene cu telefonul Coca Cola.  Am gasit brosura cat regulamentul de participare. 
Cine isi mai aduce aminte, in Romania, in anii '90 Coca Cola a lansat o campanie la care clientii primeau un pager Philips, branduit Coca Cola. 
Insa mai multe detalii despre pager, in curand pe blog. 
A1018s Coca Cola venea intr-o cutie pe care am gasit mai multe detalii decat m-as fi asteptat. In primul rand, era internetului era de-abia la inceput, lumea facea cunostinta cu telefonul mobil din ce in ce mai mai mult, insa si internetul se dezvolta. Ca sa fie siguri, Ericsson, Coca Cola si One 2 One au dat toate detaliile pe cutie, asa cum se poate si observa:
si ce primesti in cutie
Dar de fapt ce era in cutie? Sincer nu stiu decat din ce am vazut pe la altii. Cutia in care a venit Ericsson-ul meu 1018s este sigilata si nu vreau sa o desigilez, mai ales ca a rezistat 20 de ani, la data acestui articol. As vrea sa incerc sa rezist tentatiei de a o deschide insa nu se stie niciodata. Si asa, a fost foarte scump in comparatie cu alte modele similare si as vrea sa ii pastrez si valoarea si autenticitatea, lasand-o in starea ei initiala. 
Daca ar fi sa ma iau de pe informatiile de pe cutie, ce am mai gasit si pe alte site-uri concluzia ar fi de fapt simpla: Ericsson A1018s cu o fata cu Coca Cola, branduit logo-ul de pornire cu sigla Coca Cola si un ringtone Coca Cola. 
Nimic deosebit, insa unic din multe privinte. Nokia nu a colaborat cu Coca Cola si, desi Nokia 5110 a fost un model mai de succes decat A1018s, nu a beneficiat de o publicitate atat de mare din partea unui brand precum Coca Cola. 

Cutiile celor 2 terminale Ericsson sunt complet diferite. In primul rand telefoanele sunt fotografiate in alte unghiuri, detinand in mod evident alte culori si alt logo. Insa ce ma surprinde este ca diferentele sunt considerabile in ceea ce priveste dimensiunea acestora: 
In concluzie, campania a fost limitata la anul 2000, toti doritorii aveau termen limita pana la care sa trimita scrisorile pentru a primi telefonul. Astfel, din acest telefon se naste o raritate prin care Ericsson si-a promovat telefonul branduit cu numele celei mai mari companii de bauturi racoritoare, Coca Cola si-a atins targetul probabil atat in vanzari cat si in colaborarea aleasa si opeatorul si-a atras clientii. Nu au fost multe colaborari cum am vazut aici, nu imi aduc aminte sa mai fi auzit de alte electronice pe care Coca Cola sa le fi daruit pentru incurajarea clientilor sa le utilizeze insa nu se stie niciodata. 













Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu