sâmbătă, 17 octombrie 2020

Philips Coca Cola

 Era sfarsitul anilor '90 cand Coca Cola lansa o campanie in Romania, prin care invita oamenii sa se conecteze. Si nu era Cupidon. Ci mai degraba un promotor al comunicarii intre oameni, comunicarii prin device-uri precum pagere. Pagerul ales de catre acestia era de la Philips, mic si compact, in comparatie cu pagerele de pe piata. In plus, venea si cu o culoare in tonalitate cu brandul Coca Cola. Va mai aduceti aminte de acest device?


Inainte de toate, imi aduc aminte de modalitatea de intrare in posesia pagerului. Nu era tragere la sorti, nu te costa cat costa un iPhone in zilele noastre, ci pur si simplu trimiteai o scrisoare la o adresa anume, alaturi de niste ambalaje Coca Cola. Nu-mi mai aduc aminte numarul de ambalaje pe care trebuia sa le strangi insa toata lumea strangea in acest scop. 
Asa cum am facut review-ul si la Ericsson A1018s Coca Cola, campania acestora nu avea decat sa incurajeze comunicarea si anumiti operatori sa creasca numarul de utilizatori in vederea intrarii pe piata si cu alte modele de device-uri si servicii la preturi mai prietenoase. Pot spune ca un rol important in telecomunicatii l-a jucat si Coca Cola care totusi, la baza, era si este una din cele mai mari companii din lume si care nu neaparat a avut de castigat in urma campaniilor sale insa cu siguranta capitalul de imagine a fost unul enorm la acel moment. 
Cum functiona, pentru cei care nu stiu acest detaliu sau nu au avut un pager in acea perioada? La momentul obtinerii pagerului, utilizatorul primea automat si un numar de "pager" care in general era format din 5 cifre. La numarul de telefon de pe spatele pagerului oricine cunostea numarul de "pager" putea suna si transmite un mesaj pentru utilizatorul pagerului. Operatorul avea un numar limitat de caractere deci mesajele trebuiau sa fie scurte si concise. 
Serviciul nu era gratuit insa din pacate nu-mi mai aduc aminte care era costul. Pe de alta parte pentru obtinerea sa, pe langa ambalajele trimise catre Coca Cola utilizatorul nu platea device-ul in sine. La mesaje nu se putea raspunde, in mod evident, decat atunci cand Motorola a iesit pe piata cu pagerul care avea si posibilitatea de raspundere la mesaje.
Pentru a nu deveni plictisitor sau enervant chiar, melodia care se auzea la primirea mesajelor se putea schimba din pager. Nu erau decat un numar de 6 melodii, din cele mai simple. Dar existau, pe langa functia de vibrare. 
Philips a fost ales, asa cum a fost ales si Ericsson cu reprezentarea cu succes in aceasta campanie. Desi erau jucatori mai importanti in lumea pagerelor, Coca Cola au ales sa mearga cu Philips, desi monopolul pe piata pagerelor era detinut de Motorola. Insa decizia aceasta a fost, campania din ce imi aduc a aminte era una de succes, dat fiind ca la acel moment mai toata lumea avea un pager Coca Cola. 













Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu