Pagini

joi, 29 octombrie 2020

Trilogia Philips

 Am descoperit de curand ca Philips a mai avut o campanie, lansata alaturi de Vodafone in UK, avand la baza pager-ul lor deja celebru in Romania, datorita campaniei Coca Cola. Pentru a fi completa prezentarea, am cautat si am gasit si modelul care a stat la baza, Philips Two Can.

Asadar, sa incepem cu inceputul. Anul lansarii oficiale inca nu se cunoaste, insa din toate sursele pe care le-am gaist pana acum am tras concluzia ca anul 1999 a fost anul in care Philips lansa modelul Two Can alaturi de variate culori si promotii in functie de tara in care avea colaborari. 
In Anglia, pagerul venea, ca peste tot in lume, banuiesc, cu sugestii cat mai prietenoase de prezentare a tehnologiei pe care o propunea: comunicare simpla, eficienta si ieftina. Asa se si prezentau pe ambalajul care insotea aparatul. Ba mai mult, pe spatele ambalajului chiar faceau un exemplu de mesaj. 
Atat utilizatorul cat si cel care apela utilizatorul erau limitati, intr-adevar, de numarul de caractere pe care le puteau impartasi. Si cu toate acestea, Philips venea cu o tehnologie mai avansata decat alti competitori. Pe unul din pagere am gasit mesaje din anul 2000 in care se trimiteau mesaje informative, cu scop comercial, in mod evident. 
Imi aduc aminte ca cel putin un mesaj pe zi primeam cu diverse promotii, informatii pe care nu le ceream insa le primeam tocmai pentru ca sa nu uit de device-ul mobil pe care il aveam, sa imi starneasca apetitul pentru comunicare prin intermediul pagerelor. In pachetul de la Vodafone, veneau si instructiunile de folosire ale pagerului si multe detalii despre cum acest pager putea sa faca viata mai usoara utilizatorului.

Insa nu era numai promovare ci si inovatie, la urma urmei. Philips lansase un produs care avea succes pe mai multe piete, fie ca vorbim de colaborari precum Coca Cola cat si de sine statator, pagerul era un lucru deja dorit iar Philips a stiut cum sa se foloseasca de acest lucru. 
Consider ca tehnologia pe care a adus-o Philips alaturi de pager-ul sau Two Can a fost una de referinta pentru telecomunicatia moderna. In articolele viitoare voi duce mai departe ce anume s-a intamplat cu pagerele, de unde au pornit, unde au ajuns si de ce au disparut. 
Am reusit cu ocazia aceasta sa gasesc si cele doua pagere (Two Can si Zap) in stare foarte buna, toate fiind functionale si astfel putand sa imi fac o parere despre ce a facut Philips cu acest pager. Inafara de panoul central, nimic nu s-a adaugat sau s-a scos.














Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu