marți, 26 noiembrie 2019

Power Mac G4 + Apple Cinema

Anul 1999 aducea cu el multe lucruri importante pentru Apple inclusiv noul model de Power Mac G4 care era un desktop performant la care se adauga un monitor fie CRT care semana cu un iMac G3 sau monitorul LCD Apple Cinema. 

Sa o luam pe rand: primul model 1999 aparea cu numele de cod "Yikes" cu un procesor de 350 si de 400 de Mhz, urmand sa se dezvolte usor usor in PC-uri mult mai performante in urmatorii 2 ani. Modelul pe care l-am achizitionat avea denumirea de Quicksilver si venea la pachet cu un procesor de 867 Mhz si cu 768 MRam. 
Un "monstru" din punct de vedere al configuratiei. Ce mi se pare mai fascinant este modelul in sine, si aici ma refer in primul rand la Unitatea Centrala. Imi aduc aminte cu nostalgie de primele modele de calculatoare pe care le-am avut in acea perioada. Imi aduc aminte carcasele pe care avestea le aveau, un conglomerat de plastic de prasta calitate (comparativ cu cel de pe G4) si tabla.
Ulterior, carcasele incepeau sa aibe diverse culori, unele incepeau sa aibe diverse lumini, led-uri si in general incepeau sa arate ca un pom de Craciun. Cand e vorba de Apple si aceeasi perioada a anilor, observ cu incantare ce se regasea intr-un pachet venit din partea Apple. Pe langa unitatea centrala care arata si astazi foarte bine, zic eu, veneau si cele 2 boxe transparente care redau fidel muzica si care aveau chiar si pentru dimensiunea lor, un bas frumos, clar.
Unitatea optica era ascunsa in spatele unei usi foarte bine gandita, silentioasa. Totul era ascuns cat de bine se putea. Usa care se deschidea pentru accesul componentelor din interiorul calculatorului era facuta ca oricine sa poata sa aibe acces la componente.
Cu o simpla clema de sustinere, puteai deschide si configura calculatorul dupa bunul plac, fara sa fi neaparat cunoscator in ale calculatorului. Atunci cand deschideam un calculator de pe vremuri, imi trebuia 1 surubelnita, cel putin 10-15 minute pentru a desface 4 suruburi. Apoi urma partea interesanta. Totul parea complicat, cu mult mai mult fire decat la Power Mac. 
Dar asta era ceea ce era la acel moment posibil si nu pot sa ma plang, acum ma bucur de toate lucrurile care sunt regasite odata cu marirea colectiei. 


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu