vineri, 30 octombrie 2020

RIM (Blackberry) 5820

 RIM (Research In Motion) este compania care a lansat modelele cu care suntem obisnuiti sa le folosim sub numele de Blackberry. Compania canadiana a lansat in 1996 primul model de pager two way (pe doua cai), astfel incat utilizatorul sa poata si raspunda la mesajele pe care le primea nu numai sa le citeasca. Tehnologia era inca noua, in ceea ce priveste telefonia mobila si eficienta pagerelor mai ales din punct de vedere al costului de detinere al unui astfel de device se justifica mai mult. Astfel, in 2001 RIM lansa 5820, un pager cu functie si de telefon. Dar sa vedem ce anume inseamna acest lucru in cele ce urmeaza.

Am inceput sa deschid usa device-urilor RIM/Blackberry si astfel vor aparea din ce in ce mai multe device-uri de la fabricantul Canadian pe blog, in perioada care urmeaza. Dar sa incepem cu primul sosit: Stay Connected to your email wherever you go. Ce era de fapt 5820? Era exact ceea ce parea sa fie: un mix intre pager (neavand difuzor casca), furnizor de serviciu e-mail si in ultimul rand telefon.
De ce era RIM in anul 2001 fan pager in timp ce Nokia lansa telefoane mobile cu succes? Nu am un raspuns la aceasta intrebare ci mai degraba o teorie.
Motorola lansase si ea in anul 2000 Motorola VBox(V100), un device care ingloba comunicarea prin simplitatea tastarii pe un layout QWERTY, Nokia avea gama Communicator care venea cu un soi de comunicare mai usoara pentru utilizator. Inglobate toate acestea, lumea se bucura de usurinta tastarii in layout QWERTY, astfel incat Blackberry era si el prezent prin 5820, care era mai mult decat un simplu device.
Ingloba tastatura in functia de pager, functia de client e-mail si telefon in cele din urma. Usurinta tastarii, distanta dintre taste si ecranul generos, faceau din RIM 5820 unul din cele mai interesante device-uri ale momentului. Daca nu am avut un device RIM, acum este prima data cand descopar cat de interesant era. 
Pe langa faptul ca este und device mare, care imi da incredere ca a fost gandit ca tastatul cu usurinta sa fie principala sa caracteristica, imi place cum alaturi de suportul de birou vine si cu un suport de curea, foarte la moda la acea vreme, mai ales pentru ca device-ul mobil Blackberry imita un pager, care in general se purta la curea.
Daca ar fi sa vorbim de capacitatile sale de telefon, atunci trebuie sa intram si in detaliul acesta prin a spune ca singura metoda prin care un telefon era posibil sa fie facut era prin a conecta casca la device. Altfel, interlocutorul nu avea cum sa auda sau sa fie auzit dat fiind lipsa castii si a microfonului incorporat in RIM 5820. Acelasi tip de casca se potrivea si la Motorola VBox (V100).
Device-urile desi serveau aceluiasi scop, erau evident diferite. Ambele imi plac din puncte de vedere diferite insa punctul comun il aveau in ceea ce priveste usurinta tastarii. Primul Blackberry pe care eu l-am detinut a fost Blackberry 9000, achizitionat in anul 2010. Mi s-a parut si pentru acel moment un telefon foarte intuitiv, in ceea ce priveste tastarea, un meniu nu neaparat complicat insa nici foarte bogat. Poate putin cam basic pentru gustul meu.
Nu am fost neaparat atras de softul sau, am avut oarecum dorinta de a avea si o idee de comparat intre iPhone 3Gs pe care il detineam la acel moment si un Blackberry. Aceasta a fost alegerea facuta insa uitandu-ma acum la Blackberry 5820 vs 9000 pot spune ca diferente exista, clar, insa ideea de baza este aceeasi. Layout-ul. Astazi putem vedea diferente semnificative in ceea ce priveste designul celor de la Blackberry. Priv este un exemplu de telefon updatat la tehnologia actuala insa si acesta este un Blackberry functional.

Device-ul l-am achizitionat cu folia pe ecran, care din cauza anilor a fost extrem de fixata pe ecran, facand-o aproape imposibil de dezlipit. Cu toate acestea am reusit sa o scot pentru a ii admira in toata splendoarea, ecranul. 














Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu