duminică, 1 noiembrie 2020

Blackberry Curve 9300

 Blackberry Curve 9300 a fost prima mea interactiune cu Blackberry. In 2010 am avut ocazia sa detin un astfel de model si de acolo am tinut un Blackberry ca al doilea telefon, niciodata nu am putut spune ca poate inlocui un telefon primar. In cele ce urmeaza o sa detaliez experienta mea cu Blackberry 9300. 

Sa incepem cu inceputul. Daca achizitionai un 9300 pentru prima data cand iei contact cu Blackberry ai fi avut o surpriza placuta. Telefonul era bine construit, inuitiv din punct de vedere al tastaturii, design-ului si al softului. Insa device-ul nu era neaparat nou in vreun fel. Daca ne uitam la Curve 8510 sau 8520 telefoanele semanau destul de mult, track-pad-ul fiind o caracteristica buna insa in niciun fel noua pe modelul Curve 9300.
Da, era un device mai mic decat multe telefoane de pe piata, da, era mai comod sa tastezi pe un Blackberry decat pe un touch screen insa cred ca de fapt aici era diferenta care in timp a inceput sa nu mai conteze. Daca ne gandim la primele device-uri cu touch-screen, inclusiv iPhone, era ok sa scrii pe un astfel de device insa mult mai usor era pe un Blackberry. Cu cat device-urile touch-screen au evoluat cu atat si tastatul a devenit mai usor, acum existand diferite metode prin care tastam, inclusiv slide, auto-fill, auto-suggest, si asa mai departe. Blackberry intr-o astfel de lume, acum, ar fi destul de neinteresant si mai ales inutil.
Dar daca ne referim la design, mi-a placut foarte mult optiunea pe care Blackberry 9300 o avea si anume butoanele din partea superioara a telefonului, pe care le puteai controla usor. Functia se putea folosi la radio sau redare mp3 de pe telefon. Personal eu nu am folosit-o foarte des dat fiind ca nu era intuitiva insa era interesant ca s-au gandit sa puna aceste butoane. 
Desi detinea Wi-fi, in 2020 cand am achizitionat acest telefon, Facebook cu care venea preinstalat telefonul, nu mai functioneaza dat fiind ca nu mai se ofera suport pentru aceasta aplicatie, din partea Facebook. De asemenea, Youtube se incarca, dar nu reda nimic. 
Da, nici celelalte telefoane pe care le-am testat din aceeasi perioada (2010) nu mai tin pasul cu vremurile actuale insa Blackberry 9300 consider ca a avut aparitie in istorie nesemnificativa prin ceva anume. Consider despre 9300 ca fiind doar un mass product care nu si-a gasit neaparat targetul ci persoanele l-au achizitionat pentru ca era un alt model Blackberry. Ce vreau sa spun este ca nu avea niciun factor wow, nu atragea prin nimic, era si va ramane, din punctul meu de vedere, un telefon extrem de banal, extrem de obisnuit si care daca nu ar fi aparut nu ar fi schimbat cu nimic istoria.









Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu