luni, 2 noiembrie 2020

Motorola Pocket Phone

 Motorola trece printr-o perioada confuza de nume, poate ca se simtea ca un adolescent intr-o perioada incerta, incercand sa se descopere si fiind oarecum indoita de ce suna bine sau ce ar putea suna prost. Intre aceste mici dileme existentiale au lansat Motorola Phone, Deluxe Flip, Cellular Telephone, Flip Phone, Motorola.

Anul era 1994, Motorola deja era faimoasa prin Motorola Personal Phone, si nu numai ca denumire. Acum era o noua incercare prin care Motorola isi facea simtita prezenta: ecran cu afisaj led. Dar sa incepem cu inceputul:
Asa arata cutia. In aceasta se afla:
- Telefonul
- Caseta video ?!
- Manual de utilizare
- Incarcator de masina
- Baterie standard
- Incarcator de noapte.
Ok, sa le luam pe rand:
Telefonul este un device flip, asa cum bine ne-a instiintat cutia. Nu ne-a mintit, nu ne-a facut sa credem altceva, chiar asa este, telefonul este chiar unul flip. Bun, ecranul desi nu foarte mare, nu e ceva ce in anii '90 era foarte important, dat fiind optiunile pe care le avea telefonul erau limitate. De fapt optiuni vorbim de cele si inscrise pe cutie: 
- Memorie pentru 30 de numere
- Tastare pentru urgente
- Reapelare automata
- Timpi pentru convorbiri
- Blocare electronica
- Indicatori ai semnalului si al bateriei
- Data Ready si ceva ce eu nu am mai vazut pana la acest model: 
- Capacitatea de a detine 2 numere de telefon. 
Ok, ultima optiune a telefonul chiar o vad interesanta. Deci, intr-un exercitiu de imaginatie, cineva putea detine numere de telefon, nu mai mult de 2 si putea primi apeluri pe ambele numere, folosind acelasi telefon. Hmmm, sa fie acesta inceputul dual-sim-ului, asa cum il cunoastem astazi?  
Desigur, Motorola Pocket Phone era NMT, nu avea SIM insa venea cu un look fresh, un look care se va extinde in scurt timp (in anii ce au urmat) si modelelor MicroTac.    
Mi se pare interesant cum anii respectivi aducea lucruri atat interesante cat si banale in acelasi timp. Banal era faptul ca telefonul avea reapelare automata. Niciodata nu am folosit functia aceasta si am considerat-o o functie nu tocmai utila. Poate ca am fost si sunt singurul care nu foloseste aceasta functie insa nici device-urile de astazi nu mai au aceasta optiune.
Telefonul achizitionat este relativ nou. Persoana de la care l-am achizitionat a avut o poveste interesanta sa imi spuna despre acest telefon si anume ca a fost achizitionat in anul 1997 pentru a comunica cu exteriorul fiind izolata din cauza unui uragan, in America. Interesant gasesc mereu cum oamenii isi pastreaza amintirile legate de telefoanele pe care le-au detinut. Sunt din ce in ce mai putini care tin cont si mai ales tin minte de astfel de lucruri, insa fosta proprietara a tinut si m-a bucurat ca mi-a impartasit memoria. 
Pe langa certificatul de garantie care arata ca o fila de obligatiune bancara de la acea vreme, telefonul venea cu faimoasa caseta video, pe care nu am cum, din pacate in acest moment, sa o vizionez.
Este primul model de telefon detinut care vine cu o caseta VHS, ceea ce ma duce cu gandul ca a fost un model destul de bine gandit inainte de lansare, nu s-au lasat lucrurile la voia intamplarii.
Si asa este. Este un telefon care mi-a incantat privirea, mi-a adus un plus de valoare colectiei si cu prima ocazie cand voi gasi un video si sutele de mii de cabluri de conectat la TV voi inregistra aceasta caseta tocmai pentru a o avea in format digital. 


















Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu