luni, 27 septembrie 2021

Huawei Smart 2021

Ei bine, nu stiu cum sa incep acest articol decat prin a spune ca pentru cateva zile am avut si am testat Huawei Smart 2021, unul din multele device-uri de la Huawei care vor avea, cel mai probabil, aceeasi soarte ca firma canadiana, Blackberry. 
Am inceput cam brusc ca dramatismul insa in cele ce urmeaza va voi spune ce consider eu bun la Huawei Smart 2021 si ce nu este atat de bun la Smart2021. 

In primul rand imi place foarte mult designul, se simte ca un telefon premium desi este unul de buget redus si foarte redus. Este unul din putinele telefoane care ofera mai mult decat cere. De fapt incearca sa ofere mai mult.
Totodata imi place ecranul. Mi se pare super luminos, culorile vii, potente si destul de bine balansate cu contrastul. Este din toate punctele de vedere un telefon reusit.
Acum urmeaza partea mai putin placuta: softul. Va aduceti aminte cu siguranta ca Donal Trump a impus niste restrictii intre China si USA in timpul mandatului sau, unde Huawei a fost cel mai mare si cel mai afectat de catre restrictii. Asta a insemnat ca Google nu mai putea oferi platforma Android cu ultimele update-uri si magazinul play pe device-urile Huawei. Din acest motiv, Huawei s-a decis sa isi ia soarta in propriile maini si sa incerce sa isi face varianta sa de Magazin Play, aplicatii, s.a.m.d.
E adevarat ca in continuare poti downloada multe din aplicatiile pe care orice utilizator obisnuit le doreste, precum Whatsapp, Google Chrome, etc. Insa fara suportul goolge acesea nu se vor actualiza automat, vor avea deseori bug-uri si vor fi necesari anumiti pasi pentru a le instala.
Am facut o demonstratie asupra unora din aplicatiile pe care le folosesc in mod uzual si am sa va impartasesc si voua cum am facut sa am Whatsapp, Google Chrome, Youtube si Facebook Messenger. In primul rand, pe site-ul oficial Whatsapp gasiti versiunea de Android, acest telefon ruland, asa cum spuneam mai sus, o sursa deschisa de Android. 
Am dat download, si iata ca telefonul a instalat fara probleme Whatsapp-ul.
Bun, de aici inainte lucrurile nu au mai stat asa de simplu. Pe site-ul www.apkpure.com puteti gasi o sumedenie de aplicatii, asa cum am gasit si eu Google Chrome si restul si va va da sa alegeti o versiune de aplicatie (.apk) pe care o veti downloada si o veti instala. 
Aplicatiile sunt 100% compatibile si functioneaza fara probleme insa nimic nu este garantat atat de catre acel site sau de catre blogul meu. Am reusit sa fac aceasta demonstratie pentru a va arata ca in mare parte, telefonul se poate folosi si fara Google Play Services insa nu este simpla instalarea aplicatiilor si de cele mai multe ori puteti avea surprize.
Insa asta este viata de acum cu Huawei, pentru cat timp vor mai continua asa. De fapt si de drept, mie personal Huawei imi aduce aminte de Blackberry si in special de Blackberry Passport, care a fost unul din cele mai indragite telefoane pe care le-am detinut. Desi un telefon extrem de aspectuos, fluid si in pas cu tehnlogia, distrugerea acestuia a venit din interior, si anume de la soft.
Pentru ca mai multi ca si mine au suferit si nu neaparat in tacere au aparut variante de crack-uire a acestor softuri si aplicatii pentru a putea mentine telefonul viu. Astfel ca si acum, atunci downloadam o groaza de .apk pentru a putea face din telefonul Blackberry unul mai bun, mai in ton cu tehnologia momentului.
Din pacate oricat am incercat sa resuscitez Blackberry-ul Passport sau altele ce au urmat, totul a fost in zadar. Nimic nu s-a putut face pentru a salva compania, nici fanii care si-au dedicat timp si energie sa faca alternative la aplicatiile pierdute prin magazinul lor, nici dorinta publicului de a face alte modele reusite. 
Acelasi lucru il vad la Huawei, acum. Este inca un brand puternic insa nu unul care sa reziste peste 5 ani cu un soft care acum nu promite ca va ajunge din urma Android. Si daca il va ajunge, Huawei va fi singura platforma care va fi aderanta la ea. Si nu stiu cat de mult loc este pe piata de al 3-lea sistem de operare daca acesta nu este super inovativ, mega sigur si ultra rapid. 
Pentru a face fata publicului, Huawei simt ca nici nu a lasat preturile atat de jos incat sa merite bataia de cap sa gasesti solutii. Dimpotriva, unele flagship-uri de la Huawei au preturi similare cu ale competitorilor, ceea ce nu ma face sa gandesc decat tot la un esec.
Va mai aduceti aminte cum Blackberry cand lansau un telefon inspre sfarsitul epocii lor de aur, il lansau la un pret mare, apropiat de iPhone? Mi s-a parut mereu dubios ca o firma care este cu un picior in groapa sa ceara (inca) sume de bani uriase pe un dispozitiv sortit trecerii in inexistenta.
Huawei aduce mult suport la pachet cu telefonul, instructiuni cum sa sincronizezi anumite aplicatii, cum sa instalezi altele. Insa consider ca nimic nu poate ajuta utilizatorul mai mult decat cateva click-uri. Cu cat numarul click-urilor depaseste numarul click-urilor competitiei, deja lucrurile nu mai stau bine. Smartphone-ul este ce este astazi dat fiind ca ofera multe lucruri intr-un timp foarte scurt, pentru utilizator.
Cu cat utilizatorul sapa mai adanc sa gasesca ce are nevoie cu atat mai greu este sa fie multumit de device, parerea mea.
Daca Blackberry si-ar fi ascultat clientii, acum lupta era una grea, dar daca Huawei si-ar asculta clientii, probabil acestia le-ar transmite ca e bine sa renunte la divizia de telefonie mobila. Lucrurile complicate nu vor atrage iar lipsa unor colaborari serioase precum servicii de streaming, suport si securitate, vor fi mereu greu de acceptat daca noul soft este deabia unul in devenire.
Ca si Apple, Android a fost un sistem care a crescut in timp, dar expus in mult mai multe modele lansate de catre diversi producatori, nu numai unul singur. De aceea, personal cred ca Huawei, va avea un destin nu foarte fericit.
In final, asa cum puteti observa am reusit sa instalez cateva aplicatii, ca si exemplu.
Ultimul lucru pe care as vrea sa il mentionez este camera. Este una decenta, cu multe avantaje, precum WI-de, macro. Pe parte video, de asmenea, este un device performant care nu dezamageste din aceasta pricina.

 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu