marți, 28 septembrie 2021

Blackberry 7520

Mereu am avut o afinitate catre gama Blackberry. Intotdeauna telefoanele producatorului Canadian m-au atras dat fiind ca usurinta pe care o ofereau la tastare era diferita de a oricarui telefon mobil. Mai mult, Blackberry era si o companie destul de importanta in ceea ce priveste e-mail-ul. Stiu, suna ciudat, dar in 2004 sa ai internet/e-mail pe telefon era cam cea mai interesanta chestie pe care o puteai avea.
Pentru cei care-si mai aduc aminte cum functiona, push-email-ul era un serviciu separat oferit de catre operatorul de telefonie mobile, in paralel cu GPRS-ul pe care il foloseai in conectarea la retea. Wi-fi-ul fiind in plina dezvoltare, conectarea telefonului la retea era limitata la aceasta solutie.
Si cu toate acestea, multi oameni, in general care depindeau de e-mail-uri se adresau operatorilor sai pentru a obtine abonamente specifice telefonului Blackberry pe care il detineau.
Imi aduc aminte cu nostalgie ca am vrut sa achiztionez la un moment-dat un Blackberry de la unul din operatorii din Romania si reactia agentului a fost de a zambi si de a ma instiinta ca imi trebuie abonament special pentru a ma bucura de avantajele Blackberry. A fost un subtil apropo ca nu se adreseaza tuturor.
Pentru ca nu am plecat multumit de acest raspuns am cautat si am gasit un Blackberry ulterior, pe care l-am adorat. Dupa aceea am avut mereu pe langa telefonul principal si un Blackberry.
Am iubit si o sa iubesc marca Canadiana tocmai pentru unicitatea sa in materie de telefonie mobila. 
Blackberry 7520 este un device care este nu foarte departe inrudit cu pagerele. Asa cum probabil stiti, Blackberry (RIM) s-a lansat si a devenit cunoscut datorita pagerelor sale pe doua cai. Adica, pe langa faptul ca primeai mesajul, puteai sa si raspunzi la acesta, direct de pe pager.
Usor, usor, lucrurile au evoluat insa Blackberry la baza aveau gena pagerelor si ambitia de a oferi mai multa flexibilitate celor care aveau nevoie de e-mail si de internet mobil. Un lucru extrem de inteligent, dat fiind ca au simtit ca lumea se dezvolta in directia internetului mobil. 
7520 avea pe langa rotita care ajuta navigarea in meniu si un buton in partera superioara pentru a bloca device-ul atunci cand nu era folosit. Suna cunoscut, Apple?
Pe celalalt lateral, jack-ul pentru casti si portul de incarcare USB.
Toate device-urile perioadei veneau cu cradle de purtare a device-lui care se purta cu ecranul in interior, pentru a feri atat tastatura cat si ecranul.
De asemenea mi se parea o idee atat de simpla insa eficienta pentru Blackberry incat nu stiu de ce acum nu se poate ofei un asfel de suport chiar si pe piata de accesorii, pentru telefoanele smart atat de scumpe si sensibile.
Cutia lui 7520 arata astfel, cu toate caracteristicile telefonului.
Pentru a putea conecta telefonul la calculator erau mai multe detalii necesare a fi parcurse pana la instalarea softului.
Ce mi se pare interesant sunt cateva caracteristici alte telefonului:

"Coast to coast walkie talkie" si "Bluetooth". Acum, pe primul nu il inteleg foarte bine dat fiind ca multe tari au "Coast to coast" dar presupun ca este vorba de USA. Telefoanele le-am achizitionat din USA si banuiesc ca au fost facute pentru Nextel SUA care oferea aceasta posibilitate. Insa ma fascineza cum numai pentru SUA a fost gandita cutia, in definitiv si device-ul. Dar asta au gandit, asta au obtinut. Pe partea de Bluetooth nu mi-e clar ce anume era compatibil cu device-ul. Nu prea existau casti cu bluetooth, nu puteau fi multe lucruri care sa aduca in plus o valoare telefonului ca are Bluetooth insa asta avea si cu asta se si laudau.

De obicei pe langa figura unui om pe cutie mai aparea si device-ul care se promova, ca un teaser la telefon si statusul pe care il oferea acesta. Insa in cazul de fata e doar poza ca de Linkdein a unui domn, care pare ca avea nevoie atat de mobilitatea e-mailui, coast-to-coast walkie talkie cat si Bluetooth. 
Pachetul pe care il detin asa arata, lipsind castile si sim-ul original.
Ciudat este ca in manualul de utilizare nu exista nicio poza cu explicatiile device-ului, niciun fel de detaliu al fiecarui buton fizic, asa cum faceau alti producatori iar ultimele 4 pagini sunt absolut goale. Alti producatori puneau un fel de "Notes" unde notai numere de telefon, fie poate chiar adrese de mail, de ce nu? Dar Blackberry a decis sa le lase albe complet.

 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu