miercuri, 9 octombrie 2019

AT&T 3810A

 AT&T, firma pe care toti o cunoastem ca fiind un operator american, a produs la un moment-dat in istoria sa si acest model de telefon, 3810A. La baza sa sta Nokia 100, meniul fiind identic, incarcatorul chiar fiind Nokia. Lucrurile incepeau sa devina ciudate in anii aceia, anumite companii cumparau drepturi de productie pentru anumite terminale. Si asta pentru ca piata incepea sa ceara mult si repede tehnologie.
Nokia 100 sau AT&T 3810A venea cu acelasi ambalaj, numele lor diferind, evident. In acest pachet venea evident incarcatorul acestora. Mai jos, incarcatorul pentru prizele americane vs incarcatorul Nokia, pentru prizele europene. A se observa faptul ca ambele contin logoul Nokia.
 Din alta perspectiva, curiozitatea ramane pentru costul de productie. In mod normal, operatorii de telefonie mobila am vazut ca in general acceseaza modele ieftine pentru a-si pune "amprenta", astfel incat, la anumite tipuri de abonamente sa ofere telefonul foarte ieftin sau gratuit.

 In cazul AT&T modelul pe care s-au bazat era un succes deja existent al Nokia care nu pot vizualiza cum ar fi putut ca si cost sa fie mai ieftin de produs de AT&T fata de cei de la Nokia.
 Dar si asa, nu este prima data cand observ ca un producator mare de telefoane este inlocuit de catre alte companii prin reproducerea unor modele similare daca nu identice. Alt exemplu poate fi Bosch Cartel S care se baza pe Motorola si destul de interesant, Cartel S nu a avut succesul ravnit sau nu a devenit la fel de cunoscut ca fratele sau de la Motorola.
Nu e de mirare nici faptul ca AT&T 3810A nu a fost foarte raspandit, avand in vedere faptul ca gigantul Nokia evolua cu un pas mult mai rapid decat cei de la AT&T, acestia din urma focusandu-se pe telecomunicatii decat pe producerea de device-uri. In orice caz, nu este prima data cand achizitionez un telefon rebrand-uit insa mirarea este de ficare data mai mare pentru aceste modele, dat fiind ca deja existand un model consacrat, e foarte greu sa ii iei locul prin altceva. E ca si cand in zilele noastre Iphone ar fi rebrand-uit de catre un operator de servicii. Concurenta in zilele noastre este mai bine cantarita, probabil, decat in anii '90.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu