joi, 17 octombrie 2019

Nokia E90

2007 - Nokia lansa ultimul Communicator, E90. Era un telefon bun, puternic pentru acea perioada si mai ales competitiv. Nokia stia sa fie competitiva iar E90 arata tocmai acest lucru.


Daca ar fi sa aleg din toate telefoanele de colectie pe care le detin ceva de care sa spun ca am fost indragostit, ar fi gama Communicator. Desi inca nu detin Nokia 9000, primul Communicator, inca de cand am pus mana pe 9110, 9110i, 9210, 9210i, etc, am fost fascinat. Inca sunt fascinat de acele modele si de tehnologia pe care Nokia o introducea in lume.
 Pentru Romania anilor respectivi, 9110 sau 9110i, era un telefon care nu facea sens. Nu puteai trimite decat SMS-uri de pe communicator, puteai vorbi pe el dar nu puteai sa-i folosesti potentialul maxim, cum ar fi E-mail sau FAX. Parte se datorau operatorilor care nu erau pregatiti pentru un astfel de device, parte din pricina costurilor ridicate ale telecomunicatiilor de atunci.
Insa Nokia E90 era diferit. In Romania era ca pestele in apa, un telefon care putea fi folosit la potentialul maxim. Pe langa faptul ca designul era unul fresh, actual si totusi similar cu restul gamei Communicator, Nokia E90 avea Wi-fi, Bluetooth, slot pentru card de memorie de pana la 16gb, camera de 3.15mpx, etc.
Ce nu avea Nokia E90 era un meniu prietenos, Symbianul incepea sa arate invechit intr-un fel pe un astfel de device fresh. Functionalitatea Communicatorului era oarecum restransa de aplicatiile pe care le avea E90. Putine la numar si nu foarte variate. Insa, cu putin noroc, puteai sa iti personalizezi telefonul cu aplicatii dezvoltate de altii si te puteai bucura mai mult de device-ul tau.
 Insa, si asa, Nokia E90 venea cu un design care dadea impresia de clasa inalta, de rafinament, prin design. Tastatura era placuta la atingere, telefonul nu mai avea dimensiunile fostelor Communcatoare, era deja ceva ce multi puteau spune ca este simplu de utilizat.
 Chiar si in zilele noastre, putem vedea cum E90 inca reuseste sa tina pasul cu tehnologia.



9110 mi-a dat primii fiori tehnologici cand l-am achizitionat. Era atat de vast, de departe fata de celelelate telefoane pe care le avusesem incat simteam cum tehnologia depasea noi si noi frontiere. Cand am achizitionat Nokia E90 am sperat la aceeasi fiori. Din pacate nu a fost asa, parte din lipsa inovatiei, parte din cauza concurentei.
 Nokia E90 a fost un telefon exceptional, nimic de reprosat, dar, ca toate Nokia de la acel moment, putin in urma fata de concurenta. Nokia ar fi putut lua in considerare un touch screen pentru partea de communicator, sau un system de operare Windows Mobile, sau sau sau. Acestea sunt parerile mele, din pacate neaplicate de Nokia insa cu care eu m-as fi simtit mai impacat sa le am pe E90.
                                               Din toate pozitiile, Nokia E90 arata bine.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu