sâmbătă, 22 februarie 2020

Apple 17, 15, 13, 12...

Lipseste 11" din ecuatie si cel mai nou model de 16". Insa lucram cu ce avem si ce avem sunt masurile laptopurilor pe care Apple le-a lansat. 

Ei bine avem 2 PowerMac-uri de 17" si respectiv 15" si 1 Macbook air de 13 si un Macbook de 12. Motivul pentru care nu am si un Macbook de 11" este pentru ca nu mi-a placut niciodata modelul, nu l-am inteles si in general nu cumpar ce nu imi place. In foarte rare cazuri o fac dar de data asta nu m-am simtit confortabil sa cheltuiesc atat de mult pentru un simplu review.
 Insa nu conteaza acest aspect foarte mult acum, as incepe prin a spune ca cine avea un PowerBook este considerat norocos in zilele noastre macar din privinta porturilor. Daca ne uitam pe ambele parti ale laptopurilor se vede cum Apple, cu anii, a inceput sa elimine porturi. La modelul de 15" deja se vede cum au disparut iesirile audio, la Macbook Air exista o iesire audio, jack, insa doar 2 porturi USB, un slot pentru cardurile de memorie si portul de alimentare sunt elementele cu care ne multumeam si in final...am ramas cu unul. Cu un port, USB-C care face tot.
 E adevarat ca Macbook 12 mai are o iesire Jack dar nu va ajuta cu mare lucru utilizatorul. De fapt voi face un review in scurta vreme si cu Macbook 12 si cu faptul ca am luat teapa comandand printr-un mare site de comert electronic un Macbook 12 care nu avea legatura cu cele mentionate de vanzator. Insa asta este o alta discutie. Revenind la oile noastre de 17, 15, 14, 12 acestea au avut din punctul meu de vedere o logica. 17" a fost pt cei care aveau nevoie de spatiul ecranului, de rapiditatea unui device performant, de porturi de conectare la monitor extern de exemplu. 15" era pentru cei care nu erau nici in nevoia unui ecran atat de mare ca cel de 17" si nici mic ca cel de 15" cu o oarecare performanta similara cu a celui de 17". 13" este pt cei care au nevoie de un laptop mai mic, mai usor, mai AIR, care nu au nevoie sa care de un laptop mare si nici nu au nevoie de performanta. 12" este cam ultimul care are sens in ecuatia asta. De fiecare data cand il folosesc este putin mai greu de tinut in poala decat un model de 13", facand din tastare una dificila dar nu imposibila. Din multe puncte de vedere, 12" este ok.
Ei bine...11" nu il inteleg. Daca 12 suplineste multe din necesitati - portabilitate, performanta, look - 11" ce are? Daca pe 12" tastez oarecum ne-natural pe 11" tastarea si in definitiv experienta nu va fi una pozitiva. Inteleg ca sunt doamne sau domnisoare care probabil au solicitat modele mai mici si mai practice, pentru a fi carate peste tot insa doamnele si domnisioarele din anii 1990/2000 umblau cu laptopuri care aveau peste 5kg, bucata. Nu cred ca e atat de greu in ziua de azi sa te acomodezi cu un Macbook de 12" in detrimentul unui Macbook de 11". Insa asta au facut cei de la Apple si niciodata nu imi doresc sa am un astfel de laptop deoarece mi se pare ridicol si inutil.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu